Case: BKLF - Live fotografering og videoproduksjon i Lillestrøm og Oslo
- Daniel Herigstad
- 24. nov.
- 2 min lesing
BKLF ønsket profesjonell dokumentasjon av NM i konditori, et av årets viktigste arrangementer i bransjen. De trengte et stort og variert innholdsbibliotek som kunne brukes i kommunikasjon, rekruttering og profilering av fagene.
I månedene før NM hadde vi allerede etablert et tett samarbeid med BKLF:
Vi reiste til Oslo for å filme en stor konferanse med mange deltakere fra baker- og konditoryrket. Dette ga oss god innsikt i målgruppen og hva BKLF ønsket å formidle. Her var vi for å filme rå-materiale, som vi senere brukte til å produsere 12 reklamesnutter til fremtidige konferanser - i tillegg til å ta bilder for å dokumentere konferansen.
I tillegg til dette, reiste vi også til Lillestrøm for å dekke foto på NM i konditori:
For å sikre best mulig dokumentasjon reiste vi hele veien fra Stavanger til Lillestrøm og dekket hele NM fra start til slutt.
Omfattende innholdsproduksjon
Vi produserte over 2 000 bilder og videoer gjennom arrangementet.
Vi dokumenterte konkurransen, deltakerne, håndverket, stemningen, detaljene og alle viktige øyeblikk.
Alt innhold ble levert i et strukturert og bruksklart bibliotek som BKLF kan bruke på tvers av kanaler – nettside, sosiale medier, rapporter, presentasjoner og fremtidige prosjekter.


BKLF mottok et stort og profesjonelt innholdsbibliotek som dekker alle deler av NM.
Materialet gjør det mulig for dem å vise frem arrangementet på en engasjerende, troverdig og visuelt sterk måte.
Samarbeidet ga BKLF langsiktig verdi gjennom innhold som kan gjenbrukes i flere sammenhenger.
Hvorfor samarbeidet fungerte godt
Vi var til stede både på konferansen i Oslo og under NM i Lillestrøm, noe som ga en helhetlig dokumentasjon.
God forståelse for bransjen og høy produksjonskapasitet gjorde at vi fanget de viktigste og mest ekte øyeblikkene.
Det store volumet av innhold gir BKLF stor fleksibilitet i all fremtidig kommunikasjon.
Dokumentasjonen av NM i konditori – kombinert med konferanseproduksjonen i Oslo tidligere på året – viser hvordan profesjonell og tilstedeværende innholdsproduksjon kan løfte både arrangementet og BKLF som organisasjon. Resultatet er et solid og variert visuelt bibliotek som skaper verdi på tvers av plattformer og over lang tid.






Kommentarer